امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۵/۱۴- ۲۲:۴۴

سفر وزیر خارجه سوریه به ایران؛ تلاش جمهوری اسلامی‌برای ارتباط بانکی با دمشق

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه، در سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی دیدار کرد و همزمان وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع بانک‌های ایرانی در سوریه خبر داد.

        به گزارش رسانه‌های ایران، مقداد روز یکشنبه هشتم مرداد وارد تهران شد و روز دوشنبه نهم مرداد با امیرعبداللهیان در محل وزارت خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.هدف از این سفر «تقویت روابط دو کشور، گفت‌وگو در مورد آخرین تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و رایزنی در مورد مسائل جاری» بوده و تا 12 مردادماه ادامه داشت.

        در این گفت‌وگوها ریاست هیات سوری را محمد سامر الخلیل ، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه برعهده داشته و از طرف ایران نیز ریاست هیات برعهده مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی بود. جناب آقای بذرپاش به رسانه‌های ایران گفت که ایجاد بانک ایرانی در سوریه یکی دیگر از بخش‌های همکاری دو کشور است. ایشان همچنین افزودند:  «برای انجام مبادلات بانکی طرف ایرانی اقدام به تاسیس بانک کرده که هر چه زودتر در هفته‌های آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این اقدام مهمی است که در حالت عادی شاید چند سال طول می‌کشید، اما ظرف کمتر از سه ماه محقق شد. به زودی سیم کارت‌های اپراتور سوم توسط طرف ایرانی با همکاری میان وزارت ارتباطات ایران و وزارت اتصالات سوریه در این کشور نیز راه اندازی می‌شود و گردشگران و زوار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند».

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما